Ύπνος κατά την εγκυμοσύνη

Τίμος Αλεξανδρίδης

Πτυχίο Ιατρικής από την Ιατρική Σχολή του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης
Διδακτορικό στην “Εφηβική Γυναικολογία”

Ύπνος κατά την εγκυμοσύνη

Περίπου το 50 τοις εκατό των εγκύων εμφανίζουν μείωση της ποιότητας του ύπνου, ιδιαίτερα στο τελευταίο τρίμηνο. Ακόμα κι αν δεν είχατε ποτέ πρόβλημα να κοιμηθείτε στο παρελθόν, οι αλλαγές στο σώμα σας ενδέχεται να επηρεάσουν τον ύπνο σας.

 

Οι μέλλοντες γονείς γνωρίζουν ότι θα είναι πιο δύσκολο να κοιμηθούν καλά μετά την άφιξή του μωρού. Αλλά ποιος θα μπορούσε να μαντέψει ότι ο ύπνος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα μπορούσε να είναι τόσο δύσκολος;

 

Στην πραγματικότητα, μπορεί να κοιμάστε περισσότερο από το συνηθισμένο κατά το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης σας. Είναι φυσιολογικό να αισθάνεστε κουρασμένες καθώς το σώμα σας εργάζεται για την προστασία και τη φροντίδα του αναπτυσσόμενου μωρού. Μόλις σχηματίζεται ο πλακούντας (το όργανο που τρέφει το έμβρυο μέχρι τη γέννηση), η καρδιά σας αντλεί  20% περισσότερο αίμα από ότι συνήθως για να εφοδιάσει τη μήτρα και το μωρό με τα απαραίτητα συστατικά.

 

 

Εύρεση καλής θέσης ύπνου

Νωρίς στην εγκυμοσύνη σας, προσπαθήστε να συνηθίσετε να κοιμάστε στο πλευρό σας. Το να ξαπλώνετε στο πλάι με τα γόνατα λυγισμένα είναι πιθανότατα η πιο άνετη θέση καθώς εξελίσσεται η εγκυμοσύνη σας. Μερικοί γιατροί συνιστούν οι έγκυες γυναίκες να κοιμούνται στην αριστερή πλευρά. Επειδή το συκώτι σας βρίσκεται στη δεξιά πλευρά της κοιλιάς σας, το να ξαπλώνετε στην αριστερή πλευρά, σας βοηθά να κρατήσετε τη μήτρα μακριά από αυτό το μεγάλο όργανο. Ο ύπνος στην αριστερή πλευρά βελτιώνει επίσης την κυκλοφορία στην καρδιά και επιτρέπει την καλύτερη ροή αίματος στο έμβρυο, τη μήτρα και τα νεφρά. Ρωτήστε το γιατρό σας τι συνιστά.

Αλλά μην ανησυχείτε ιδιαίτερα αν γυρίσετε ανάσκελα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Η αλλαγή θέσεων είναι ένα φυσικό μέρος του ύπνου που δεν μπορείτε να ελέγξετε. Πιθανότατα, κατά το τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης σας, το σώμα σας δεν θα μετατοπιστεί στη θέση του ύπνου στη πλάτη ούτως ή άλλως, επειδή θα είναι πολύ άβολα.

Δοκιμάστε να πειραματιστείτε με μαξιλάρια για να ανακαλύψετε μια άνετη θέση ύπνου. Ορισμένες γυναίκες θεωρούν ότι βοηθά η τοποθέτηση ενός μαξιλαριού κάτω από την κοιλιά τους ή ανάμεσα στα πόδια τους. Επίσης, η χρήση μαξιλαριού μπορεί να σας βοηθήσει να ανακουφίσετε την πίεση. Στην πραγματικότητα, θα δείτε πολλά “μαξιλάρια εγκυμοσύνης” στην αγορά. Εάν σκέφτεστε να αγοράσετε ένα, μιλήστε πρώτα με το γιατρό σας σχετικά με το ποια μπορεί να σας βοηθήσει.

 

Συμβουλές για έναν καλό νυχτερινό ύπνο

Ακολουθούν μερικές συμβουλές που μπορούν να βελτιώσουν με ασφάλεια τις πιθανότητές σας για έναν καλό ύπνο:

  • Μειώστε την κατανάλωση ποτών με καφεΐνη τις απογευματινές ώρες
  • Μπείτε σε μια ρουτίνα ύπνου και προσπαθήστε να κοιμηθείτε και να ξυπνήσετε την ίδια ώρα κάθε μέρα.
  • Αποφύγετε την έντονη άσκηση πριν πάτε για ύπνο. Αντ ‘αυτού, κάντε κάτι χαλαρωτικό, όπως να διαβάσετε ένα βιβλίο ή να πιείτε ένα ζεστό ρόφημα χωρίς καφεΐνη, ή να κάνετε ένα ντουζ.
  • Εάν πάθετε κράμπα στα πόδια σας και ξυπνήσετε κατά τη διάρκεια της νύχτας, μπορεί να σας βοηθήσει το να πιέσετε τα πόδια σας δυνατά στον τοίχο ή να σταθείτε πάνω στο πόδι. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε αρκετό ασβέστιο και μαγνήσιο στη διατροφή σας, κάτι που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση  μυϊκών κραμπών στα πόδια. Αλλά μην πάρετε συμπληρώματα χωρίς να συμβουλευτείτε το γιατρό σας.
  • Μην ανησυχείτε για τα άσχημα όνειρα! Το άγχος μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σας και τα όνειρά σας. Ίσως να ανησυχείτε για την υγεία του μωρού σας, να ανησυχείτε για τις ικανότητές σας ως γονέα ή να αισθάνεστε νευρικές για τον τοκετό . Πολλές έρευνες δείχνουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό των εγκύων βλέπουν άσχημα όνειρα. Αν ξυπνήσετε από ένα τέτοιο όνειρο, μη δώσετε σημασία! Γυρίστε πλευρό και συνεχίστε τον ύπνο σας.

 

Για περισσότερες συμβουλές σχετικά με τον ύπνο ή για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία σχετικά με την εγκυμοσύνη σας καλέστε στο (+30) 2310 226 312 ή επισκεφτείτε μας στην διεύθυνση Τσιμισκή 78 στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

 

 

*Το περιεχόμενο σε αυτό το ιστολόγιο δεν προορίζεται να υποκαταστήσει επαγγελματικές ιατρικές συμβουλές, διάγνωση ή θεραπεία. Πάντα αναζητήστε τη συμβουλή εξειδικευμένων παρόχων υγείας με ερωτήσεις που μπορεί να έχετε σχετικά με ιατρικές παθήσεις.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on pinterest
Share on vk
Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών
Το Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών (PCOS)  είναι μία από τις πιο συνηθισμένες ενδοκρινολογικές διαταραχές στη γυναίκα που επηρεάζει τον τρόπο
Πότε πρέπει να κάνεις ένα  Τεστ Παπ  και γιατί πρέπει να το επαναλαμβάνεις τακτικά
Γνωρίζετε τι είναι το Τεστ Παπ και γιατί χρειάζεται να το κάνετε τακτικά; Είναι λοιπόν ένα από τα πιο
Ταξιδεύοντας ενώ είστε έγκυος: Τι πρέπει να γνωρίζετε
Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, μπορείτε ακόμα να κάνετε πολλά από τα πράγματα που απολαύσατε πριν μείνετε έγκυος, συμπεριλαμβανομένου
Στάδια του τοκετού 
Ο τοκετός είναι μια φυσική διαδικασία. Να τι να περιμένετε στα τρία στάδια του τοκετού και της γέννησης –
Εμμηνόπαυση
Πότε ξεκινά η εμμηνόπαυση; Η έναρξη της εμμηνόπαυσης τοποθετείται χρονικά δώδεκα μήνες μετά την τελευταία έμμηνο ρύση και σηματοδοτεί
Η εξέταση στον Γυναικολόγο
Η εξέταση Ο γιατρός σας οφείλει να αφιερώνει χρόνο στην εξέτασή σας. Η τυπική γυναικολογική εξέταση πρέπει να περιλαμβάνει
Γυναικολόγος: Οι 10 Ερωτήσεις Της Ντροπής
1. Όταν έχω περίοδο, επιτρέπεται να κάνω σεξ; Εξαρτάται από το πώς αισθάνεσαι: Αν υπάρχει μεγάλη αιμορραγία και ταυτόχρονα πόνος
Συμπτώματα που πρέπει να σε οδηγήσουν οπωσδήποτε στον γυναικολόγο
Η πρόληψη είναι η καλύτερη άμυνά σου απέναντι σε μελλοντικά προβλήματα υγείας. Επειδή όμως δεν μπορείς πάντα να προβλέψεις

Ενημέρωση για τον Covid - 19

Η ασφάλεια των ασθενών είναι η προτεραιότητά μας


Θέλουμε να γνωρίζετε ότι είναι ασφαλές να δείτε τον γιατρό σας και ότι δεν πρέπει να διστάσετε να μας επισκεφθείτε για ιατρικό ζήτημα, για κάποια αλλαγή στην υγεία σας ή για προληπτική επίσκεψη

Στο ιατρείο μας, οι διαδικασίες και τα πρωτόκολλα για τη διασφάλιση της ασφάλειας για όσους εισέρχονται στις εγκαταστάσεις μας περιλαμβάνουν:

 

-Ζητούμε από τους ασθενείς να επισκεφθούν το γιατρό τους χωρίς σύντροφο, εάν είναι δυνατόν
-Έλεγχος για όλους που εισέρχονται 
-Απομόνωση ασθενών με συμπτώματα κοροναϊού, 
-Απαίτηση από όλους τους γιατρούς, τα μέλη του προσωπικού, τους ασθενείς και τους επισκέπτες να φορούν μάσκα προσώπου
-Αυστηρά πρωτόκολλα καθαρισμού και απολύμανσης για όλες τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό

Ως ασθενής, μπορείτε επίσης να λάβετε μέτρα για να μειώσετε τον κίνδυνο όταν πηγαίνετε στο γραφείο του γιατρού σας:


-Φορέστε την απαιτούμενη μάσκα προσώπου. Δεν επιτρέπονται μάσκες με μικρές πλαστικές βαλβίδες. Ενώ προστατεύουν τον χρήστη, δεν προστατεύουν τους άλλους και θα σας ζητηθεί να φορέσετε διαφορετική μάσκα. Δεν επιτρέπονται επίσης τα αξεσουάρ τύπου φουλάρια, κασκόλ, τα οποίοι μπορούν να τραβηχτούν πάνω από το στόμα και τη μύτη.
-Τηρείτε τις κοινωνικές αποστάσεις.
-Εξασκηθείτε στη σωστή υγιεινή πλένοντας τα χέρια σας συχνά με σαπούνι και ζεστό νερό για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα κάθε φορά.
-Χρησιμοποιήστε απολυμαντικό χεριών πριν και μετά την επίσκεψή σας.
-Αποφύγετε να αγγίζετε τις κοινόχρηστες επιφάνειες στο γραφείο, όπως πόμολα και κουμπιά ανελκυστήρα, όσο το δυνατόν περισσότερο.
-Αποφύγετε να αγγίξετε το πρόσωπο, τα μάτια, τη μύτη και το στόμα σας.

Το Ιατρείο μας στεγάζεται σε ένα ασφαλές και άρτιο περιβάλλον στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, επί της οδού Ι. Τσιμισκή 78 στον 5ο όροφο και δέχεται επισκέψεις μόνο με ραντεβού